Buď v obraze #15: Yuga oznamuje kolekci na Bitcoinu, Spotify chce využít NFT jako klíč

Zdravím vás u příležitosti #15 přehledu, který je z velké části věnován Yuga Labs. V úvodní aktualitě tohoto týdne si představíme první kolekci na Ethereum blockchainu, právě od zmíněné společnosti, kterou tvoří 300 uměleckých děl. Další novinkou související s Yuga Labs je prodej zlatého klíče ze hry Dookey Dash, který se nedávno prodal za astronomických 1000 ETH! Třetí novinkou je pak experiment Spotify, které zkouší využít NFT jako klíč k prémiovému obsahu. Patnáctý přehled završíme společností Playboy, která chystá vlastní virtuální svět.

Tvůrce BAYC odhalil první kolekci na bitcoinové síti

Yuga Labs, miliardová společnost, která stojí za jednou z nejznámějších kolekcí Bored Ape Yacht Club tento týden oznámila svůj první NFT projekt na Bitcoinu. Kolekce s názvem TwelveFold se skládá ze 300 uměleckých děl, kde každé z nich disponuje 12×12 mřížek. Díla pak kombinují 3D grafiku s ručně kreslenými prvky. Projekt byl vytvořen interním uměleckým týmem v Yuga Labs. Společnost uvedla, že nemá žádnou vazbu na kolekce běžící na Ethereum blockchainu. TwelveFold se od ethereových projektů také liší i svou velikostí sbírky. Všechny ostatní kolekce od Yugy se mohou pochlubit 10 000 a více kusy, zatímco TwelveFold jen právě zmiňovanými 300 kusy.

Klíč ze hry Dookey Dash se prodal za 1000 ETH

Držitelé tokenů BAYC a MAYC již dříve obdrželi zdarma karty Sewer Pass, které jim umožnily exkluzivní přístup do arkádové hry Dookey Dash. Hra byla otevřena od 18. ledna do 15. února a zmíněné karty Sewer Pass dokázaly na OpenSea vygenerovat přes 40 000 ETH v celkovém objemu obchodů. Zlatý klíč, trofej za dosažení nejvyššího skóre v Dookey Dash, získal známý Fortnite hráč Kyle „Mongraal“ Jackson. Původně tento vítěz zamýšlel prodat klíč za 2222 ETH, nicméně nakonec přijal nabídku na 1000 ETH od Adama Weitsmana, jehož popsal jako „extrémně sympatického člověka“. Předchozí, avšak nižší nabídky od United Planets DAO nebo 9GAG, byly odmítnuty. Zlatý klíč v budoucnu odemkne něco speciálního od Yuga Labs, podrobnosti však zatím nebyly zveřejněny.

Spotify zkouší využít NFT jako klíč k prémiovým playlistům

Spotify, jedna z hlavních platforem pro streamování hudby oznámila pilotní program – NFT Playlists. Cílem je změnit způsob, jak lidé poslouchají hudbu. NFT playlisty umožní držitelům jedinečných NFT nabídnout exkluzivní hudební zážitek. První komunity z Web3, které mají přístup k této funkci, jsou herní startup Overlord a skupina Bored Ape „KINGSHIP“. Speciální playlisty jsou členům těchto komunit zpřístupněny pomocí klasického tlačítka „Connect Wallet“. Nová funkce tak zprostředkovává Web3 komunitám nové zážitky a posiluje pocit „sounáležitosti“. Již teď jsme zvědaví, kam se hudební průmysl díky této nové funkci vyvine!

Playboy zpřístupní svůj virtuální svět ještě v roce 2023

Vedoucí oddělení Web3 ve firmě Playboy, Liz Sumanová, řekla minulý týden na konferenci NFT Paris, že spuštění virtuálního Playboy světa je plánováno ještě na tento rok. Virtuální svět bude naplněn různými prostory, včetně klubů, kasin a luxusních sídel. Společnost má také vymyšleny způsoby, jak do něj přilákat i uživatele, kteří zatím nemají žádnou zkušenost se světem Web3, respektive s kolekcí Rabbitars. Jedná se o 11 953 jedinečných králíků, kteří jsou inspirování „dědictvím“ značky Playboy. Přístup do Playboy světa, tzv. MetaMansion, bude umožněn i lidem, kteří nevlastní NFT s motivem králíka. Nicméně přístup ke všem lokacím budou mít pouze držitelé tokenu.



Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..