Zdroj: newyorker.com

Počet obchodníků s NFT na Ethereum poprvé od června 2021 klesl pod 4 000

Počet obchodníků s NFT na Ethereum poprvé od června 2021 klesl pod 4 000, což odráží současný útlum v sektoru non-fungible tokenů (NFT). Navzdory velkému nadšení na širším kryptotrhu v letošním roce se obchodování s NFT výrazně zpomalilo. Občasné pozitivní zprávy, jako je partnerství Adidasu s aplikací Stepn nebo oznámení plánované hry Pudgy Penguins na rok 2025, nestačily zastínit převážně negativní titulky o NFT.

Hlavní negativní zprávy se týkají klesajících hodnot a aktivity v oblasti NFT. VIP vstupenky na Coachellu v podobě NFT zůstaly neprodané a Starbucks ukončil svůj beta program Odyssey NFT. NFT Bored Ape, které vlastnil Kevin Hart, bylo prodáno za cenu o 83 % nižší, než za kterou ho koupil, a obchodní objemy původní kolekce NFT Donalda Trumpa prudce klesaly před začátkem jeho trestního procesu.

Většina kolekcí zaznamenává klesající objemy obchodů a klesající ceny, včetně očekávané podkategorie tohoto roku, Bitcoin Ordinals. Aktivita na Bitcoinu byla přebita Runes, což přeneslo memecoiny do centra pozornosti a Ordinals zůstaly stranou.

Měsíční objemy obchodů na NFT tržištích na Ethereum klesají od ledna, kdy ani nedosáhly na miliardy dolarů, které byly obchodovány každý měsíc během býčího trhu v letech 2021/2022. V květnu objemy nedosáhly ani 500 milionů dolarů.

Nejvýraznějším ukazatelem je počet denních obchodníků s NFT na Ethereum, který klesl pod 4 000 poprvé od června 2021. Tento počet dosáhl vrcholu v únoru 2022, kdy přesáhl 80 000, a od té doby klesá. I když počet uživatelů stagnoval od června 2023 do února 2024, poté opět začal pomalu klesat.

NFT trh na Ethereum čelí těžším výzvám, protože jiné, levnější alternativy přitahují aktivitu pryč od této blockchainové platformy, která byla kdysi de facto standardem pro většinu případů použití. Ačkoliv Ethereum stále hostí většinu nejcennějších NFT kolekcí, jeho dominance slábne.

Není jasné, co by mohlo znovu nastartovat boom NFT, vzhledem k tomu, že některá nedávná partnerství velkých značek nepřinesla očekávané výsledky. Pravděpodobně by to vyžadovalo novou trendy kolekci nebo nové tržiště s incentivami, které by věci znovu rozhýbaly.



Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..